Domů Nejhorší letiště 2015 Nejhorší letiště Asie 2015

Nejhorší letiště Asie 2015

Přestože jsme zde pěli chválu na některá úžasná letiště v Asii, následující desítka nejhorších nás vrátí zpět do reality. Následující letiště se ocitla na tomto žebříčku kvůli svému soustavnému nedostatku čistoty, nepraktickému uspořádání a také nedostatku až absenci potřebných zařízení. Cestujícím v této části světa nejvíc vadily dlouhé fronty, vyžadování úplatků nebo absence klimatizace v horkém tropickém klimatu. Komentáře k následujícím letištím patřily k těm nejostřejším a samotná Manila sklidila stovky stížností. Hlasující také jednoznačně odrazovali od rezervací letů s delším mezipřistáním na těchto letištích, a kdybyste se zde náhodu ocitli kvůli zpoždění nebo uvíznutí, vezměte si s sebou desinfekci na ruce, podložku na spaní, zátky do uší a něco k jídlu. Ty by Vám měly alespoň částečně zmírnit útrapy spojené s cestováním.

Zde uvádíme 10 nejhorších letišť Asie, jak byla zvolena roku 2015 cestujícími podle jejich celkových zkušeností.

 

  1.    Mezinárodní letiště Bénazír Bhuttové, Islamabád, Pákistán (ISB)

Tohle letiště bývá přirovnáváno k centrální věznici a kritiku sklízí především kvůli davům lidí, které nejsou nijak usměrňovány, kvůli všudypřítomné korupci, agresivním a zároveň nedůsledným bezpečnostním prohlídkám a kvůli celkovému nedostatku čistoty a moderní techniky. Cestující si už více jak desetiletí stěžují na neschopnost letiště zvládat davy, ale naštěstí to vypadá, že toto letiště bude končit. Nové letiště by prý mělo být dokončeno v polovině roku 2016 a má výrazně zlepšit letecké cestování do tohoto velkoměsta.

Více na: Islamabád, letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Tribhuvan, Káthmándú, Nepál

Podoba jediného mezinárodního letiště v Nepálu byla výstižně popsána jako „ autobusové nádraží v chudinské čtvrti“. Hlavní starostí cestujících bývá čistota letiště, mnozí z nich pak poukazují na žalostný stav sociálních zařízení a zcela chybějící mýdlo. Dalším cestujícím zase vadila chybějící klimatizace a odpudivá kuřárna. Všeobecně platí, že se cestujícím nedoporučuje zde spát, a to nejen kvůli smutnému stavu letiště, ale také protože je to proti místním zvyklostem.  Po letišti se pohybuje mnoho pracovníků ostrahy, takže spaní zde nepatří k příjemným zkušenostem. Při tom všem však musíme Nepálu i něco odpustit, protože postrádá bohatství svých asijských sousedů.

Více na: Káthmándú letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Ninoy Aquino, Manila, Filipíny (MNL)

Po třech letech na vrcholu žebříčku nejhorších letišť si manilské letiště trochu polepšilo v důsledku většího množství pozitivních hodnocení terminálu 3. V loňském roce ve snaze zbavit se nechvalného titulu „nejzaostalejšího v Asii“ započala dlouho očekávaná rekonstrukce terminálu 1. Do té doby cestující stále znovu připomínali nedostatky, jako je přelidněnost, dlouhé fronty, málo míst k sezení, nepříjemní imigrační a celní úředníci a páchnoucí toalety. Kromě už tak dlouhého seznamu stížností se navíc letiště v dubnu 2014 stalo největší veřejnou saunou Asie, když se zde pokazila klimatizace, která prý byla opravena až za několik měsíců.

Všechny zprávy za uplynulý rok nebyly jen špatné. Například zde byla otevřena zrekonstruovaná denní místnost. Později během loňského roku se některé mezinárodní aerolinie přesunuly do terminálu 3, což zmírnilo tlačenice v přeplněném terminálu 1. Nejnovější zprávy pak říkají, že od 1. října byla kontroverzní „letištní daň“ zahrnuta do ceny mezinárodních letenek, což dále odlehčilo terminál o jednu dlouhou čekací frontu. Proto Vám rozhodně doporučujeme letět sem s těmi aeroliniemi, které používají terminál 3 místo terminálu 1, zvlášť pokud má být Vaše mezipřistání v Manile delší! Dokončení rekonstrukce terminálu 1 se plánuje na rok 2015.

Více na: Manila letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Taškent, Uzbekistán (TAS)

Letiště v Taškentu postrádá mnoho žádoucích prvků vzhledem k tomu, že se jedná o hlavní letiště obsluhující celou Střední Asii. I přes nedávná vylepšení v odletové části působí cestujícím dále nepříjemnosti dlouhé čekací fronty a davy lidí. Zatímco na některých letištích je únavný pouze bezpečností proces, zde si cestující stěžovali na vše od registrace přes bezpečnost a nastupování až po manipulaci se zavazadly. Pokud si chcete udržet své místo ve frontě, musíte být stále ostražití, protože zde neexistuje žádný pořadový systém. Kromě toho jsme dostali zprávy, že zde byly vyžadovány úplatky a že imigrační postupy byly velmi podezřelé a nedůsledné. Proto se silně nedoporučuje spát na tomto letišti, a to i přesto, že cestující často musí čekat ve frontách až do časných ranních hodin.

Více na: Taškent letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Noi Bai, Hanoj, Vietnam (HAN)

Mezinárodní a domácí letiště v Hanoji bývá často popisováno jako parné, chaotické a nepříliš čisté. I přes jeho tropickou polohu tu klimatizace stále představuje problém, přičemž neustálé davy horko ještě zhoršují. Zpocení cestující jsou dále zklamáni nedostatečným značením a špatnou signalizací stavu letů. Letiště dále postrádá řadu základních prvků, jako je směnárna nebo dostatečný počet sedadel. Pokud byste se zde ocitli na delším mezipřistání, zajděte do III. patra do části s restauracemi. Zde najdete pár měkkých sedadel a u prodejců přístup k internetu.

Kromě toho letiště vloni nainstalovalo 14 nových spacích „kapslí“ v mezinárodním terminálu a dnes už prý nabízí wifi připojení zdarma pro všechny – a to je nadějné znamení do budoucnosti.

Více na: Hanoj letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Baiyun, Kanton, Čína (CAN)

Letiště v Kantonu je druhé nejrušnější v Číně a šestnácté nejrušnější na světě, tato skutečnost však neodráží jeho kvalitu. Letiště je rozsáhlé a cestující ho popisují jako špinavé, nepraktické, nevstřícné a všeobecně nezajímavé. To pramení z nedostatku vybavení a také z řady velmi nepříjemných zkušeností se sociálním zařízením.

Více na: Kanton letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Phnompenh, Kambodža (PNH)

Malé letiště v Phnompenhu ztratilo u cestujících mnoho bodů kvůli svému používání výhradně kovových sedadel s opěrkami pro ruce. Jinak má letiště celkem příznivé ohlasy pro svoji praktičnost a jednoduchou orientaci.

Tohle hodnocení je však částečně způsobeno skutečností, že lidé bez letenek nemají do terminálů přístup.

Více na:  Phnompenh letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Tan Son, Ho Či Minovo Město, Vietnam (SGN)

Hlavní letiště Ho Či Minova Města bývá obvykle popisováno jako funkční a obstojné, jeho vybavení je průměrné a čistota kolísá. Pokud byste měli v plánu cestovat přes toto letiště, projděte si doporučení předchozích cestujících, kde najdete tipy na ideální místa pro sezení a pro zdřímnutí.

Více na: Ho Či Minovo Město letiště

 

  1.    Mezinárodní letiště Shahjalal, Dháka, Bangladéš (DAC)

Pokud byste cestovali přes letiště v Dháce, je dobré zamířit rovnou do vyššího patra, které bývá zcela prosto davů a chaosu, které jsou typické pro hlavní patro. Jinak je letiště známé jako zastaralé, pomalé, plné hmyzu a s nedostatkem zařízení.

Více na: Dháka letiště

 

  1.   Mezinárodní letiště Čennaj, Indie (MAA)

Letiště v indickém Čennaji (dříve Madrasu) v loňském roce provedlo některá zlepšení, díky kterým se posunulo ze čtvrté příčky na desátou. I přesto však letiště dál irituje cestující svým nedostatkem čistoty, dlouhými frontami a vážným nedostatkem míst k sezení. Jak v novém mezinárodním terminálu, tak v novém domácím terminálu navíc došlo ke zřícení stropů, údajně kvůli špatně odvedené práci…

Více na:  Čennaj (Madrás) letiště